TRÄNING

Igår gjorde jag comeback på gymmet och hoppade rakt in på ett Body-Pump-pass.

Styrketräning, 60 min
Tänkte ta det lugnt efter förkylningen men det var alldeles för roligt!
Uppvärmning, 7,5 kg.
Ben 17,5 kg.
Rygg 17 kg (ökning = så tungt för underarmar!).
Bröst 7,5 kg.
Triceps 5 kg + dips på låda.
Biceps 9 kg (ökning, räknade fel! Blev tungt).
Axlar 5 kg + hantlar 2kg st.
Benböj/Utfall 15 kg.
Mage 2,5 kg vikt.
Armhävningar och gående planka från sida till sida om lådan.

Löpning, 50 min
7,5 km. Jag har hört att man är en riktig löpare om man springer på julafton och eftersom jag absolut inte kan klassas som en riktig löpare så sprang jag inte heller då, men nyårsafton tyckte jag kändes bättre.
Ett litet test för att se hur benhinnorna kändes och för att hålla i någon slags konditionsträning. Fick tråkigt nog avstå ett skiderbjudande idag eftersom det är så mycket som ska hinnas med idag ändå med firande och allt...
Det var roligt och lätt att springa och annorlunda att inte ha klockan att snegla på utan bara känna efter själv. Ökande lite på varv två och gjorde några rusher i uppförsbackarna för att få upp pulsen och få känna ansträngningen som träning trots allt ska innebära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback