LÖRDAGENS TRÄNING

Längdskidor, 2 tim 8 min

24 km.

Planen var att försöka mig på ett långpass men eftersom hälarna bultade av skavsår (Otroligt klantigt tejpat och dubbla strumpor som jag inte behövde) så kom jag iväg sent och hade inte riktigt motivationen att köra så länge. Dock släppte värken efter en kort stund (Tack compeed och tack kroppen) och det gick riktigt bra att köra.

Vi hade hittat ett tacksamt spår som var relativt lättåkt och jag har stakat mer än någonsin och utsatt mina armar, axlar och mage för grym skidträning.

Samtliga pass har varit lustfyllda och den vackra naturen har verkligen påmint mig om varför längdskidåkning är så fantastiskt...

Längdskidor, 1 tim 39 min

19 km

Efter pastalunch och en kort tupplur hemma i stugan så var det dags att snöra på sig pjäxorna igen. Inte särskilt sugen men inte heller särskilt sliten utan stärkade fräsch i kroppen.

Tänk att det skulle bli den bästa skidturen, någonsin!

Som tidigare rapporter skvallrat om så innebar dessa fyra varv i elljusspåret total lycka och den skönaste känslan i hela kroppen. Jag minns inte att jag en enda gång tyckte att det var jobbigt att åka skidor utan jag var förbluffad av den magiska stämningen, den gnistrande snön och den stjärnklara himlen. Jag var helt ensam i skogen och njöt av varenda andetag och även av att skrapa ihop drygt 4 mil under dagen.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Fasen vad bra gjort! Vasan kommer att gå galant!

2009-12-14 @ 15:51:54
URL: http://traningseffekt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback