KVÄLLENS LÖPNING

0-61a34a8ec948d02a29e9de8fc46ca92b.png
Här sprang vi runt runt...

Löpning, 1 tim 15 min

Så var premiären avklarad! Nervositeten var åter igen hög och hjärtat slog några extra slag när vi klev in på arenan bland seriösa friidrottare och grymt snabba ungdomar som tränade på löparbanorna.

Upplägget var en pyramid av intervaller.

Det blev:
Uppvärmning.
Stegringsvarv x 2.
Pyramid med intervaller,
200 m x 2,
400 m x 2,
600 m, (jag sprang 400 m för återhämtningens skull)
800 m,
600 m,
400 m x 2,
200 m x 2.
Nedjogg.
Jogg med utfall x 10, 15, 20, 15, 10 st.  
Styrkeövningar, armhävningar och situps.
Nedjogg 5 x 200 m.

Det är och var en konstig blandning av känslor under passet. Det var så galet jobbigt ibland så att det slet i halsen, lungorna och jag fick lock för ett öra när jag sprang så snabbt jag kunde. Benen stummade på de långa intervallerna och kroppen ville bara lägga av. Benhinnorna kände jag av mest i början men glömde bort det när allt annat kändes mer. Samtidigt var det ju så härligt. Att springa fort är nog det bästa jag vet. 200-ingarna var euforiska, att öka och öka och så känslan av att få springa om - även om det inte är tävling utan träning. Men jag är bland de långsammaste hela tiden annars och då blir det extra roligt att kunna ge lite extra på de korta intervallerna.

På utfallen kände jag mig stark. Trots att låren var slut efter löpningen hittade jag både kraft och balans och gjorde kontrollerade snabba utfall. (Tack till bodypumpen)

Tiden gick fort även om jag tyckte vi höll på hur länge som helst. Jag trodde att det var slut efter första nedjoggen men det var fel. Ett riktigt kvalitetspass som hade varit omöjligt att få till själv. Skön känsla!


Så här glada var vi efteråt

Redan idag på morgonen efter så känner jag att benen kommer få en växande träningsvärk under dagen. Härligt!


Kommentarer
Postat av: Träningsglädje

jobbigt men härligt!

2009-12-02 @ 10:57:20
URL: http://www.traningsgladje.se
Postat av: Elin

Schysst av dig att skippa bubbelbilderna :-) Jag håller med om träningsvärken, den smyger sig på allt mer ju längre dagen går...

2009-12-02 @ 11:01:23
Postat av: Anki

Låter så himla skoj! Måste vara toppen att kunna träna tillsammans så där!:)

Postat av: Anonym

härligt =) låter superkul!

2009-12-02 @ 11:34:34
URL: http://capturethismoment.blogg.se/
Postat av: Malena

Jag blir så avundsjuk att jag inte vet vad jag ska skriva...

2009-12-02 @ 13:29:08
URL: http://bredablick.wordpress.com
Postat av: Sofy

Bravo bravo! vilket kvalitetspass!!! Du, jag tänker på en grej - det här med lock för öronen det får man ju lätt när man ger allt - men jag hade det också som en biverkning tillsamamsn med yrsel när mitt järnvärde var i botten. Kan vara värt att tänka på att ha koll på det nu såhär i god tid så du hinner göra något åt det om och utifall att det skulel vara på väg neråt! Kram kram

2009-12-02 @ 14:38:46
URL: http://www.uppochhoppa.se
Postat av: Lina

Du är grym, härligt jobbat! Låter som ett riktigt jobbigt pass!



Härlig avslutning i relaxen sen! Lyx!



2009-12-02 @ 14:43:20
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: frida

Bra jobbat! Håller med det är svårt (omöjligt?) att få till såna pass själv. Känner igen nervositeten, den har jag på NMT :).

2009-12-02 @ 20:48:21
URL: http://fridfullt.blogspot.com
Postat av: Izza

Grymt jobbat!!! Vilket fantastiskt pass!



Angående vasan så har jag tagit beslutet att inte åka i år. Dels lite pengamässigt och dels lite för att slippa träningsstressen inför det. Planen är att göra det nästa år iaf! Ska bli spännande att höra om träning och själva loppet från dig och Frida!!

2009-12-02 @ 21:48:26
URL: http://runrunner.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback