GÅRDAGENS TRÄNING

Styrketräning, 60 min.

Body Pump. Nytt pass och tydligen ett par låtar som skulle upplevas lättare än de på förra. Jag vågade mig på några ökningar. Vilken skillnad att ha mer tyngd på rygg-övningarna, kul! Mina händer/handleder/underarmar var de som tyckte det var tyngst.

Uppvärmning, 5 kg.
Ben 15 kg (ökning).
Rygg 15 kg (ökning).
Bröst 7,5 kg.
Triceps 5 kg (liten ökning).
Biceps 7,5 kg (Kan nog öka).
Axlar 5 kg + hantlar 2kg st.
Benböj/Utfall 12,5 kg (ökning).
Mage 2,5 kg vikt.
Armhävningar och gående planka från sida till sida om lådan.

Crosstrainer, 40 min.

2x20 min. 20 min med handtag och 20 min utan.

Roddmaskin, 1 min.

Max-test, som jag läste att Karin hade gjort. Blev nyfiken och ville också testa. Från stillastående i en minut blev 284 m. Man får vara påpasslig och läsa av sträckan precis när klockan slår över till 1:00 eftersom den sedan fortsätter att rulla trots att man slutat ro.

Kommentarer
Postat av: frida

Bra där med ökning, du ser man kan lassa på mer än man tror :)!

2009-12-16 @ 19:42:48
URL: http://fridfullt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback