GÅRDAGENS TRÄNING

Löpning, 1 tim 15 min

Tisdagsträning igen! Och nervositeten och oviljan knackade på precis som väntat under bussresan hem. Vill jag verkligen? Kan jag verkligen..? Osv.

Men jag kom iväg. Det är verkligen bra att ha planerat ihop med någon så att det bli av.

Uppvärmning c:a 15 min runt banan inkl kort stretch.

Intervaller på Stadium Arena. Dagens upplägg var 10 x 600 m (tre varv) med start var 5:e minut. Det innebär att de som är långsammast (jag bla) får kortast vila. Så jag beslöt mig för att köra lite annat upplägg för att få återhämtning mellan intervallerna. Det blev:
600 m
400 m
400 m
600 m
400 m
400 m
600 m
400 m
400 m
Och sedan fick jag som hugg/kramp i framsida skenben/benhinna och kunde inte fortsätta sista intervallen. Satte mig ner en kort stund och masserade det onda och försökte jogga ner lite. Då kändes det helt ok igen. Märkligt men skönt så länge det går över. Nu är benet insmort med Voltaren igen, jag har slarvat lite annars.

Kort nedjogg.

Styrkeövningar:
Utfall 3x25,
armhävningar 3x18,20,25,
situps c:a 3x30-40,
Jägarvila x 2,
Upphopp 2x10.

Nedjogg.

Sammanfattning: 600 meter känns för långt för att kunna trycka på. Jag tror att jag fegade. Jag vågade inte ta ut mig lika mycket som sist och det var inte lika roligt som sist med 200-ingarna. Det var i vilket fall som helst väldigt jobbigt och väldigt jobbigt i huvudet att försöka öka upp och hålla en bra fart i tre hela varv. Men hur som helst ett bra löppass och jag är nöjd.

Kommentarer
Postat av: Miranda

Alltså intevaller är en kärleksfull pina, och du är inte ensam om att fega. Jag tycker personligen att tusingar är bland de tuffaste intervallerna - just för att de tar inte slut så snabbt att man vågar pressa allt, samtidigt så vill man ju pressa - men att ligga och köra 10*1000 kräver ju att man kan hålla ut ganska länge osv osv. Så var inte rädd för att vara ensam. Men det brukar ofta lösa sig och man orkar ganska ofta mer än vad man förväntar sig, så var inte rädd för att ge järent.



Tummen upp för intevallträning btw, önskar jag också hade intervallsällskap, ger så mycket mer :)

2009-12-09 @ 16:18:16
URL: http://mirandasminut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback