DAGENS TRÄNING

Längdskidor, 40 min

Ingen tur som läggs på minnet utan det här är bara att glömma och försöka gå vidare. Det började med att det var snöstorm när jag vaknade men visserligen mycket varmare än under gårdagen med nu minus fyra grader. När vi (jag och mamma som ville prova sina nya skidor) väl bestämt oss för att åka så insåg jag precis när vi svängde in på skidområdet att jag hade glömt skidhandskarna. Därefter ville inte min älskade Garmin-klocka fungera som vanligt utan hade fastnat i något slags omstart-läge och ville att jag skull gå igenom alla menyer och bekräfta alla inställningar från början och det gick inte att klicka förbi och med kalla fingrar gjorde jag allt för att få den att starta ett träningsprogram men här svor jag högt och var nära att kasta iväg klockan ut i skogen... grr.

Andas ut, nya tag. Klockan startade och jag åkte med mina fina skinnhandskar med varmt fleecefoder.

Vi hade sökt på alla skidsajter vi kunde hitta på internet för att hitta bästa spåren, eller rättare sagt, några spår överhuvudtaget. (Tänk att det just nu finns bättre skidförutsättningar i Östergötland än här uppe i Norrland. Lite typiskt.) Nu skulle vi åka en slinga på 1500 meter och det spåret visade sig vara under all kritik. Åtminstone när jag jämför med de perfekta skidförhållanden förra helgen bjöd på. Ingen stadga alls i spåren och för stavarna fanns inget fäste utan vi slog i marken. Inget glid och trots det bakhalt i de små uppförsluten.

Det blev fyra varv utan någon särskild teknik men rätt jobbigt att bara hålla sig upprätt i spåren och att ta sig framåt. Bockat av, styker nu ett streck över detta pass.

 
Inte så roligt idag... klumpar under skidorna.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Har ni kollat hur spåren är i Kovland? Där är det ju både uppför, utför och platt.

Hoppas du njuter ordentligt där uppe, jag längtar tills vi är på plats.=)



Kram kram från oss.

2009-12-20 @ 20:59:01
Postat av: Malin

Tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Men som sagt bara att lägga bakom sig och fokusera framåt.

Jag vill oxå testa långfärdsskridskor, hoppas på att kunna testa efter nyåret. Har iaf haft uppe det som förslag på aktivitet på jobbet.

Har du inte bestämt dig om BBC?? Trodde du anmält dig...

2009-12-20 @ 21:10:25
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Samma känsla för mig i spåren idag. Mental träning..

2009-12-20 @ 22:37:32
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Sofy

Oh no. Total flashback till mitt tjejvaselopp. Stryk!!!

2009-12-21 @ 10:50:30
URL: http://www.uppochhoppa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback