SIFFROR

En rolig grej med träning, förutom att svettas, kämpa och allt det där andra, är att det genererar så mycket siffror man kan leka med.

Inför söndagens lopp har jag spekulerat i min kapacitet och hur fort jag måste springa för att få olika sluttider. Mitt första mål om 60 minuter har jag redan gett upp. Mirakel måste ske för att det ska gå.

Däremot är mer rimliga scenarion:
c:a 8,5 km/h - 71 min
c:a 8,8 km/h - 69 min
c:a 9,0 km/h - 66 min
c:a 9,5 km/h - 64 min
c:a 9,8 km/h - 62 min

Åh, det låter så långsamt men det är tio långa kilometer som ska avverkas. Jag vill verkligen komma under 65 minuter eller gärna så nära 60 minuter som möjligt... När det är tävling så är trängseln och osäkerheten på banans sträckning ett minus men pluset är att jag förmodligen blir sporrad av alla andra och kan pressa mig själv lite mer.

Jag ska se om jag kan ställa in min klocka så att den kan hjälpa mig att hålla farten och så ska jag ladda min ipod med mycket bra musik som underlättar!

Kommentarer
Postat av: Anki

Får som sagt tänka att det finns tid kvar än..:) Känns grymt trist att inte kunna träna iaf för jag är verkligen hur peppad som helst att bege mig ut. Den som väntar på något gott..:)



Det här med siffror är ju riktigt roligt. Jag älskar att räkna på statistik och ha mig. Sedan känns det enklare att springa/cykla om jag vet vilken medeltid jag bör hålla. Då pressar jag mig lite extra för att inte sänka den tiden... Hoppas det går bra i helgen i alla fall. Jag håller tummarna hårt för dig!:)

Postat av: emelie

Hej!



Du har helt rätt. Förra sommaren var jag sambo. Det gick dock inte som vi hade tänkt så sedan 1okt bor jag själv, men mår prima ändå =) Vill dock ha en ny lägenhet. Denna skaffade jag lite akut när vi separerade och jag vill ha en fräschare, men samtidigt är det så jobbigt att flytta igen. Vet inte heller riktigt var i stan jag vill bo, så får väl hålla ögonen öppna o se om jag hittar något som känns rätt.



Jag är rädd att jag håller på och bli förkyld och imorgon står det löpning på schemat så bäst att krypa ner i sängen o få så mycket sömn som möjligt.



Tycker absolut att vi får bestämma att ses en dag på gymmet. Eller i löpspåret (jag ska bara se till och komma igång lite först så jag orkar hänga på). Det är alltid kul med sällskap!



2009-08-26 @ 21:28:39
URL: http://emelille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback