TRÄNINGSTANKAR

Med knappt fyra månader kvar till tävlingen är mitt främsta mål att öka dagens träningsdos. Jag känner tyvärr redan idag att det är svårt att hinna med i vardagen med heltidsarbete och c:a tre pass i veckan. Ett alternativ är att öka träningstiden när jag väl är på gymmet och svettas. Ett annat alternativ är att ta till vara på tiden hemma och aktivera mig med enkla styrkeövningar, t.ex. framför tvn. Promenera är något jag tycker om och tror är ett bra komplement till mer tyngre träning. Förhoppningsvis kan jag öka promenerandet genom att medvetet föra in dem på de i övrigt träningsfria dagarna. Jag har även som mål att träna hårdare och testa nya former. Idag tränar jag mest på gymmet där jag främst kör Body Combat och Spinning. Jag försöker även att jogga men jag har haft för dåligt psyke för att utvecklas där. Jag vill nu öka löp-dosen och hålla koll på min puls och mina tider samt testa intervallträning. Jag vill även träna mer i naturen eftersom jag vet att jag trivs ute i friska luften och mår där dubbelt så bra. Jag vill träna mer styrka och främst fokusera på de muskelgrupper som jag kommer att behöva vid skidåkning. Jag vill även åka längdskidor så mycket som möjligt för att träna in teknik och få självförtroende att behärska utrustningen och lära känna min egen kapacitet. Jag behöver även jobba med mina egna tankar angående väder och vind och lära mig att trivas i alla väder för att klara de motgångar det annars kommer innebära med sämre dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback