INSPIRATION

Jag fick genom arbetet precis förmånen att lyssna till en inspiratör från Korpen som föreläste om kost och motion. Riktigt sporrande och helt rätt i tiden för min del. Det jag främst tar med mig från den timmen är att ingen mat är förbjuden men vissa saker bör man inte äta lika ofta och så ska man passa på att njuta av de tillfällen man unnar sig dem. Men även att gurka, tomat och sallad är de minst näringsrika grönsakerna. Att man kan tänka på frukt och grönts "skelett", alltså hur fasta dem är, och att det hör ihop med hur lång tid det tar för kroppen att ta hand om dem. Våga byta ut vissa varor i skafferiet till långsamma kolhydrater. Fylla ut vanliga maträtter med exempelvis bönor och linser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback