SAMMANFATTNING ORSA

Utrustningen: Mycket nöjd med skidorna. Tejp funkade bra och jag hade både fäste och glid. Pjäxorna var sköna och jag fick inga skavsår! Stavarna från ifjol känns helt rätt. Kläderna var perfekta både ur värme-, snö- och vind-perspektiv. Jag hade funktions t-shirt, underställströja och craft flow-jacka, ulltights och flow-byxorna, ullstrumpor. Temperaturen låg kring 0 grader båda dagarna.

Spåren: Konstsnö pga regn och plusgrader men det passar mig jättebra att åka en kortare sträcka om och om igen så att jag lär mig banan och törs ta fart nedför backarna och jobba hela vägen uppför.

Åkningen: Jag hade satt som mål att åka minst 10 km i november och det slog jag med hästlängder (42 km!). Jag känner att jag behöver tänka teknik, teknik och teknik för att så fort jag blir trött så tappar jag alltför mycket fart och det blir jobbigt att staka upp och göra slut på all kraft igen. Skönt att jag återhämtar mig fort men jag skulle behöva jobba på att svetsa ihop passet utan alltför mycket vila. 







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback